środa, 26 listopada 2014

Lekka Qchnia, Owsianka wcale nie musi być nudna


Rzadko bo rzadko, ale od czasu do czasu zdarza mi się zrobić sobie ciepłe śniadanie. Zazwyczaj wcinam kanapki.
Dziś jednak postawiłam na ciepłą energię, mimo, że owies należy do zbóż a te staram się unikać, powtarzam
unikać, nie całkowicie eliminować, szkoda by było, bo same w sobie też zawierają mnóstwo składników odżywczych,
jednak nie należy z nimi przesadzać. Ciepła owsianka poprawia samopoczucie, wzmacnia i dodaje kopa.


Owies zawiera w sobie: witaminy B1, B2, B3, B5, E, kwas foliowy, żelazo, magnez, selen, krzem, błonnik
i białko. Witaminy z grupy B uczestniczą bezpośrednio w procesach fizjologicznych wzrostu włosów.
Owies dostarcza witaminy E która wspomaga układ odpornościowy. Przeciwutleniacze obniżają pozom cholesterolu
we krwi, warto więc go jeść, kiedy Wasze wyniki badań wywołują grymas na twarzy lekarza :)

Jako źródło witamin z grupy B owies pomaga łagodzić efekty stresu i bierze udział w obniżaniu wagi ciała.
Dzięki temu, że wolno uwalnia energię dłużej jesteśmy syci.
A ponieważ zawiera dużo błonnika trzeba pamiętać, żeby popić go sporą ilością wody (byle nie zaraz po posiłku) ;)


Propozycja na dziś: owsianka na wodzie, 1 kaki, 1 granat, rodzynki i cynamon. Skusicie się na kolejne śniadanie? :)

P.s Zapomniałam o linku, dziękuję za przypomnienie :) Produkty użyte w tym poście pochodzą z BIEDRONKI rzecz jasna - klik



46 komentarzy:

  1. O w końcu jakiś nie sponsorowany post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy jest SPONSOROWANY :) gdzieś kupuję produkty, które używam i którymi dzielę się na BLOGU :D

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam owsianki na wodzie, zawsze gotuję na chudym mleku, bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mleku również lubiłam, ale kiedy używam bo mniej mam mniej problemów z cerą :)

      Usuń
    2. W sumie... Też muszę spróbować :)

      Usuń
    3. używam GO mniej, miało być :) a nie BO, ach te literówki :) Wypróbuj zmniejszyć sobie ilość i zobaczysz jak to wpłynie na cerę :)

      Usuń
  3. muszę zacząć owsianki przyrządzać w końcu, ale myślę o mleku sojowym, wolałabym uniknąć krowiego, a na samej wodzie to mi nie smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko sojowe to jest jakaś myśl :) też wypróbuję :)

      Usuń
    2. no dobra, to się wymienimy doświadczeniami, ja nie mam żadnego z sojowym :))

      Usuń
    3. Podzielę się wrażaniami smakowymi :D

      Usuń
  4. Ja uwielbiam owsiankę, zwłaszcza zimą! Latem jest dla mnie zbyt ciężka :) A ja dodaje sobie pół banana, gorzką czekoladę i cynamon! Pyszka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre zestawienie, czasem stosuję, zwłaszcza kiedy banany są w promocji :D

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Pora obiadowa więc można się posilać do woli :)

      Usuń
  6. Też dziś jadłam owsiankę :) nie jem mleka, więc także na wodzie. Lubię kombinować i zmieniać dodatki. Takie słodkie śniadanie z owocami jest super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dodatki dyktują promocje Biedronki :D Więc aktualnie na tapecie jest granat i kaki do wszystkiego :) ale też staram się zmieniać, w końcu nie może być nudno :)

      Usuń
  7. ... od lat zawsze na śniadanie dla całej naszej trójki przyrządzam owsiankę ... oczywiście na wodzie ... urozmaicam ją różnymi dodatkami ... dziś dodałam daktyle, dzień wcześniej namoczone migdały i orzechy włoskie, gruszkę, cynamon, olej kokosowy ( dla aksamitności) ... pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainspirowałaś mnie :) Muszę poczynić zakupy orzechowe :) Dzięki :)

      Usuń
  8. Świetna propozycja :) Uwielbiam kaki,owsiankę,cynamon - wszystko mniammm, pychaaaa :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bardzo lubię owsiankę na mleku migdałowym :) Szczególnie taką z owocami albo z domowym, gęstym dżemem :)
    Jest to jedno z moich ulubionych śniadań jeśli wiem, że czeka mnie ciężki dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko migdałowe brzmi pysznie, muszę go poszukać, albo przepis na nie :)

      Usuń
    2. Kochana, u mnie sklepowych jest kilka. Ja lubię akurat to bez dodatkowego cukru i słodzików od Alpro.
      Kiedyś pokusiłam się i zrobiłam z przepisu Olgi Smile i tez wyszło smaczne, choć dużo słodsze :

      • 1 szklanka migdałów blanszowanych
      • 3 szklanki wody mineralnej + 1 szklanka wody mineralnej
      • 3 łyżki syropu z agawy lub innego słodu

      Krok Po kroku:1. Migdały blanszuje lub kupuję ekologiczne już blanszowane. Jeśli takich nie mam a posiadane mają skórę, zalewam je wrząca wodą a po 5 minutach obieram z łupinek.
      2. Obrane migdały zalewam 3 szklankami wody mineralnej i zostawiam na noc. Rano blenduje migdały z wodą, w której się moczyły i syropem z agawy. Przelewam przez sito wyłożone kilkakrotnie złożoną gazą. Do mleka dodaję 1 szklankę wody mineralnej. Pozostałe w sicie rozdrobnione migdały używam w formie serka (przepis wkrótce) ale również do ciast, ciasteczek i pasztetów wegańskich.
      3. Mleko trzymam w szklanej butelce w lodówce. Jest wspaniałe do kawy, kakao czy płatków śniadaniowych. Można wzbogacić go cynamonem, czasami tak robię, bo my wszyscy w rodzinie przepadamy za ta przyprawą.
      [z bloga Olgi Smile].

      Usuń
    3. OOOOOO Michalinko, dziękuję za przepisik :) <3

      Usuń
  10. Pychota! Owsianka to moje ulubione śniadanie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wcale mnie to nie dziwi :) Proste danie ale ile możliwości :)

      Usuń
  11. Mniam! :) Ale pysznie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam owsiankę w każdej postaci, szczególnie z mrożonymi truskawkami, również z Biedrony. Twoją wersję wypróbuję na 100%:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, dawno nie piłam truskawek, muszę jutro kupić :)

      Usuń
  13. Bardzo lubię owsiankę, a szczególnie na śniadanie i z owocami. twoja wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jedzonko ma wyglądać niesamowicie :D

      Usuń
  14. Mniaaaaam! Ja uwielbiam nawet owsiankę bez żadnych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez żadnych dodatków to dla mnie zbyt hardcorowo :)

      Usuń
  15. Twoje śniadanie wygląda pięknie i smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kaki jeszcze nigdy nie jadłam, muszę koniecznie spróbować :) A owsianka u mnie musi być na mleku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, teraz jest w miarę rozsądna cena, 5 zł za kg. Kiedy pójdzie w górę nie ma sensu przepłacać :)

      Usuń
    2. Owsianka to mój nałóg. Jadam codziennie w przeróżnych konfiguracjach. Twoja wersja podoba mi się ze względu na owoc granatu. Muszę spróbować !

      Usuń
    3. Cieszę się, zamierzam jeszcze kilka owsiankowych postów wysadzić na blogu :D

      Usuń
    4. Zrobiłam dziś sobie tylko bez kaki i nie na wodzie, a na mleku. Naprawdę pyszne! Czekam na następne pomysły ��

      Usuń
    5. Będa na pewno, może nawet jutro coś ugotuję, bo mam fajne smakowitości do wykorzystania :)

      Usuń

Komentarze od Was dodają ENERGII :) Dzięki